همشهری آنلاین: عبدالحسین روح‌الامینی در پایان جلسه دادگاه کهریزک گفت: آقایان از ضرب‌المثل زدن‌های ما هم ناراحت می‌شوند، امروز یک ضرب‌المثل جدید می‌گویم و آن این است که هر کس در باتلاق افتاد هر چه دست و پا می‌زند نه تنها بیشتر فرو می‌رود بلکه بوی تعفن بیشتری فضا را پر می‌کند.

تسنیم نوشت: عبدالحسین روح‌الامینی در پایان هفتمین جلسه دادگاه کهریزک در جمع خبرنگاران گفت: امروز نیز قاضی تذکر جدی داد که جزئیات دادگاه را بازگو نکنیم.

روح‌الامینی در پاسخ به اینکه آیا اظهارات 4 شاهد امروز نکات جدیدی را مطرح کرد، گفت:‌ حرف‌های این افراد موضوع جدیدی نبود زیرا قبلاً در دادسرای نظامی آنها را شنیده بودیم. ما 4 سال است که با این پرونده زندگی می‌کنیم.

کامرانی، یکی دیگر از شاکیان پرونده کهریزک نیز بعد از پایان جلسه دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: امروز بیشتر وقت جلسه محاکمه صرف پرسش و پاسخ از چهار نفر از بازداشت‌شدگان کهریزک شد. در این جلسه جدای از سوالات قاضی از این افراد، بعضاً متهمان نیز سوالاتی را از آنها مطرح کردند.

وی با بیان اینکه «سلیمانی مدیرکل زندان‌های استان تهران با نظر دادگاه در این جلسه حاضر شده بود» در پاسخ به اینکه آیا سلیمانی نظر خود را مبنی بر قانونی یا غیرقانونی بودن بازداشتگاه کهریزک اعلام کرد یا خیر، گفت: به نظر سلیمانی نیز این بازداشتگاه غیرقانونی بوده است.

کامرانی در پاسخ به اینکه «پیش از این برخی متهمان این پرونده مدعی شده بودند قبل از کهریزک بنا داشتند افراد بازداشتی را به زندان اوین منتقل کنند اما مسئولان زندان به دلیل پر بودن ظرفیت از این کار جلوگیری کردند، آیا سلیمانی در جلسه امروز در این زمینه صحبتی کرد؟» گفت: در این زمینه هم در جلسه امروز صحبت شد اما به نظرم سلیمانی نظرش ممتنع بود و به صراحت صحبت نکرد.

وی ادامه داد: شهودی که به دادگاه آمدند نکات خوبی را روشن کردند و تدبیر قاضی در این زمینه بسیار خوب است که بدون اطلاع طرفین پرونده افرادی را به دادگاه احضار می‌کند.

کامرانی در پاسخ به این سوال که چرا قاضی از جلسه پنجم به بعد طرفین پرونده را به خودداری از مصاحبه با خبرنگاران توصیه کرده است، اظهار داشت: یکی از دلایل آن اظهارات و اقدامات غیرقانونی متهمان است، به عنوان مثال یکی از این اقدامات قراردادن کیفرخواست پرونده از سوی آقای مرتضوی در اختیار یکی از خبرگزاری‌هاست که در صورت صلاحدید دادگاه می‌توان علیه این کار نیز اقدام قضایی کرد.

بر طبق این گزارش، محمد صالح نیک بخت، وکیل مدافع خانواده جوادی‌فر نیز به خبرنگاران گفت: در جلسه سه‌شنبه 17 اردیبهشت ماه دادگاه پرونده کهریزک، چهار نفر از بازداشت‌شدگان کهریزک به دادگاه آمده و اظهارات خود را بیان کردند. همچنین مرتضوی گفته است اگر کسی از طرفین پرونده صحبت کند من هم صحبت می‌کنم.

صالح نیک بخت با اعلام اینکه قاضی پرونده کهریزک روز 23 اردیبهشت را برای ادامه رسیدگی به پرونده تعیین کرده است، گفت: مرتضوی گفته است اگر کسی از طرفین پرونده صحبت کند من هم صحبت می‌کنم. مرتضوی بیشترین اظهارات را داشته و گویا تلاش می‌کند دستور دهد که چه کسی حرف بزند و چه کسی حرف نزند.

صالح نیک بخت خاطرنشان کرد: دادگاه هنوز از هیچ یک از متهمان آخرین دفاع را اخذ نکرده است.

به گزارش تسنیم، سعید مرتضوی نیز هنگام خروج از دادگاه از مصاحبه با خبرنگاران امتناع کرد.

کد خبر 213011
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز